loading

A mindennapok hőse az új Opel Combo Life és Combo

  • Maximális biztonságra és komfortra tervezték, személyautós standard szerint
  • Remek családi autó az akár hétszemélyes, két tolóajtós Combo Life
  • Kereskedők és iparosok furgonja a két euro-palettát befogadó Combo
  • Rövid és hosszú változat, többféle ülés-konfiguráció, duplafülkés kivitel
  • Csúcstechnikai megoldások és asszisztensrendszerek fokozzák a biztonságot
  • Mindkét változat maximálisan hatékony, csekély üzemköltséggel

 Rüsselsheim. Rajtvonalon áll a kompakt, multifunkcionális Opel Combo ötödik generációja. A praktikus, komfortos és mindenekelőtt innovatív újdonságból készül személyautó, a Combo Life, illetve könnyű haszonjármű, sok változatban, ez a Combo. Mindkettőnek van standard (4,40 méter) és XL-kivitele (4,75 méter). A családi nagyterű kocsi öt vagy hétszemélyes lehet, akár 2693 liternyi poggyásztérrel. A furgon (Light Commercial Vehicle – LCV) duplafülkével és tetőajtóval is rendelkezésre áll, raktere eléri a 4,4 köbmétert, belefér két euro-paletta, teherbírása akár 1000 kilogramm. Mindezt a teljesen új felépítés és a jól kigondolt helykihasználás teszi lehetővé.

Egy újszerű fejlesztési felfogásnak köszönhetően eddig elképzelhetetlen mennyiségű innovatív technikát és asszisztensrendszert kínál az ötödik generációs Combo, személyautóként és könnyű haszonjárműként is. Eleve nem furgonnak, hanem személyautós standard szerint tervezték, majd jól felszerelték családi használatra. Így aztán a szegmens messze legmagasabb szintű komfortját és technikáját kínálja, személyautóban érezhetik magukat a haszonjármű-változattal fuvarozó és dolgozó kereskedők, iparosok is. Mindkét változatban számos asszisztens- és biztonsági rendszer szolgál, az adaptív sebességszabályzótól és a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetéstől kezdve az automatikus vészfékezésen, a gyalogosfelismerésen[1], a fáradtságfelismerésen át a holttérfigyelőig és a vetített kijelzőig. Adaptív, ötféle módba kapcsolható IntelliGrip kipörgésgátló gondoskodik a Combo mindig jó útfogásáról – akár szabadidejében támad kedve vezetőjének elhagyni az aszfaltot, akár egy építkezés sarában, homokos vagy havas talaján kell boldogulni.

A zárt furgon további biztonsági jellemzője a kívánságra beépített Surround Rear Vision tolatókamera[2], amely hallatlanul javítja a visszapillantást a teljesen megpakolt járműből.  Az utasoldali külső tükörbe rejtett második kamera pedig kiküszöböli a holtteret azon a térfélen, ami különösképp nagy előny városban, jobbra kanyarodáskor. Felszerelhető továbbá a Combo a szintén új, érzékelős, láthatóan és hallhatóan figyelmeztető oldalvédelemmel is, amely megvéd a bosszantó és drága bagatellkároktól.

A mindennapok hőse az új Opel Combo Life és ComboA csúcs-komfort többek között a fűthető első üléseknek (a kétszemélyes üléspad külső helyén is) és kormánykeréknek köszönhető, a haszonjármű-változatban is. Meleg napokon a megrendelhető kétzónás klímaberendezés teremt kellemes hőmérsékletet az utastérben. A Combo Life és a Combo vezetőjét legújabb generációs Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek szolgálják ki, nyolccolos, színes érintőképernyővel. A géptető alá pedig többféle benzines- és dízel-turbómotor közül lehet választani. Mindegyik nagyon élénk és kis fogyasztású. Az erőátvitelt öt- vagy hatfokozatú manuális sebességváltó látja el, illetve – elsőként a szegmensben – opcionális nyolcfokozatú automata. Az Opel megint egyszer csúcstechnikát tesz széles vevőkörnek elérhetővé.

A robusztus személyautó-dizájnt magasra húzott géptető, a LED-es nappali menetfény Opelre jellemző szárnymotívuma, valamint a karakteres kerékívek és küszöbök emelik ki. Az Opel Combo haszonjármű-változatának világpremierje a Haszonjármű IAA-n lesz Hannoverben (2018. szeptember 20-27.).

 


 

[1] A rendszer 5 km/h és 85 km/h között aktív. Azért, hogy csökkentse egy esetleges baleset ütközési sebességét, 0 km/h und 30 km/h között 0,9 g-vel fékezi a járművet. 30 km/h és 85 km/h között maximum 22 km/h-val csökkenti az ütközési sebességet. E küszöbértékek felett a vezetőnek magának kell fékeznie, hogy tovább mérsékelje a sebességet

[2] Előreláthatólag 2019-től rendelhető meg.

Ugrás az oldal tetejére