loading

  • Erős, ugrós, nyomatékos, élénk turbómotor
  • A Nürburgringen hangolták a sportos OPC-futóművet
  • Szép tradíció: az első Opel Corsa GSi 1988-ban debütált, 100 lóerővel

 Rüsselsheim. Kilő a rajtvonalról az új Opel Corsa GSi! A mini-erőmű „túltölthető” (Turbo-Boost) motorral és OPC-futóművel készül a szenvedélyes sportautósoknak. A háromajtós Corsa a második aktuális GSi-modell az Insignia GSi után. Példaszerű vezethetősége és rövid fékútja a precíz OPC-sportfutómű érdeme. Hajtását 1,4 literes, négyhengeres, 110 KW/150 LE teljesítményű és 220 newtonméter nyomatékú benzines turbómotorra bízták. (Fogyasztás[1]: városban 8,0-7,7 l/100 km, országúton 5,5-5,1 l/100 km, kombináltan 6,4-6,1 l/100 km, 147-139 g/km CO2). Ehhez szűk lépcsőkkel áttételezett, hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, amely rendkívüli húzóerővé alakítja a 3000 és 4500/perc közötti nyomatékplatót.

Ennek megfelelően nemcsak a nulláról százra gyorsítás 8,9 másodpercével tűnik ki Rüsselsheim „rakétája”, hanem rendkívüli rugalmasságával is. A Corsa GSi mindössze 9,9 másodperc alatt növeli sebességét 80-ról 120 km/órára, és megfutja a 207-et.

Az OPC-futóművet és a neonvörös nyergekkel ellátott fékberendezést Volker Strycek, az Opel Performance Cars és autósport igazgatója hangolta a legendás Nürburgring „Nordschleifén“. Ezzel garantált az agilis viselkedés és rövid féktáv – különösen, ha a vevő kívánságára 18 colos könnyűfém felnikkel és 215/40 ZR18 méretű sportgumikkal szerelik fel az autót.

A csúcsteljesítmény-érzést, amelyet az új Corsa GSi sugall, atlétikusan markáns külleme fokozza, nagy légbeömlőkkel, erősen domborított géptetővel, prominens hátsó spoilerrel és precízen kiformált küszöbökkel. Szemtől szembe a Corsa GSi szemtelenül vagány arcát nagy méhsejt-maszk, központi Opel-villám, a belőle kiinduló díszléc és a karbon-versenyoptikájú tükörház határozza meg. A nagy, krómkeretes designelemek, amelyeket a fronton vízszintesen végighúzódó fekete keresztléc kapcsol össze, illetve a motorháztető jelzésszerű légzőnyílása vegytiszta sportosságot közvetítenek. A tetőperem karakteres spoilere leszorító erőt kelt; a krómozott kipufogóvéget a határozott rajzú, színre fényezett hátsó kötény foglalja keretbe.

Sportos hangulat uralkodik az utastérben is: aki beül az opcionális Recaro-Performance ülésbe, megfogja a bőrbevonatú volánt, fokozatba löki a bőrgombos váltókart, és odalép az alumínium-sportpedálokra, az első pillanattól vérpezsdítő örömautózásra számíthat.

A sportos GSi modelleknek hagyományuk van az Opelnél: 1984-ben a Manta GSi és a Kadett GSi 115 lóerős 1.8-as motorja emelte meg az adrenalinszintet, négy évvel később pedig a Kadett 2.0 GSi vette át a stafétabotot, kétliteres, 150 lóerős, két felülfekvő vezértengelyes, négyszelepes erőforrással. Az Astra első generációjának tulajdonosai is részesültek ennek élvezetéből.

A Corsa GSi-család első tagjaként 1988-ban született meg a 100 lóerős Corsa A – ma már keresett klasszikus. A 2012-es Corsa D GSi után kisebb szünet következett – mostanáig. A Corsa GSi visszatért!

 

[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, hogy a VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1153 und VO (EU) Nr. 2017/1151-nek megfelelően biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel. A motor teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogási szabványt.

Ugrás az oldal tetejére