loading
  • GT Concept világpremier
  • Bemutatkozik az új Mokka X
  • Opel Astra a 2016-os "Év Autója"
  • Több mint százezer Astra és Astra Sports Tourer megrendelés  
  • Rajtvonalon az új Astra TCR

Rüsselsheim.  A 86. Genfi Autószalonon (2016. március 3-13.) az Opel megmutatja magabiztosságát, rajongását és elképzelését a jövő sportkocsijáról. Az Opel GT Concept, a legendás Experimental GT közvetlen leszármazottja, a Palexpo 2-es csarnokának Opel-standján (standszám 2231) ünnepli világpremierét, és futurisztikus, egyben letisztult designjával a kiállítás egyik sztárjának ígérkezik. Ünneplésre azonban nem csak a világpremier ad okot: az Opel Astra nyerte el a megtisztelő európai "Év Autója 2016" díjat is. Tavalyi megjelenése óta már 130 000 ezer megrendelést regisztáltak az Astrára, amely nem csak az újságírók, de vásárlók elismerését is jelenti. Továbbá, rüsselsheimi gyártó Genfben prezentálja a közönségnek az új Mokka X kompakt SUV modellt is, amely még csábosabb külső és belső designnal, illetve korszerű csatlakoztathatóságot kínáló infotainmenttel hivatott folytatni elődjének sikerét. Úgyszintén középpontban áll majd az új Astra – az Opel kompakt sztárja éppúgy demonstrálja mindennapi alkalmasságát, mint sportosságát, a most bemutatkozó Astra TCR-rel.

“Genfi sztárjaink megmutatják, hol áll most az Opel. A GT Concept innovatív és látnoki erőnket demonstrálja, az új Astra és a Mokka X pedig arra jó példa, ahogy ügyfeleink kívánságaira összpontosítva kívánatos, ugyanakkor megfizethető termékeket kínálunk. Végül az Astra TCR megmutatja, hogy továbbra is mennyire fontos nekünk az embereket fellelkesítő autósport,” mondta Opel Group elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann.

GT Concept: a jövő sportkocsija

2016 fontos év és jelentős fordulópont az Opel 154 esztendőre visszanyúló történetében. Emelkednek az értékesítési adatok, és a vállalat egy megfizethető sportkocsi víziójával mutatja meg elkötelezettségét az izgalmas jövő iránt – a GT Concept minden bizonnyal a Genfi Szalon egyik sztárja lesz.

 Bármilyen életkorú autórajongóra ellenállhatatlanul hat ez a lélegzetelállító, első középmotoros és hátsókerék-hajtású sportgép, a hatvanas évek Opel GT-je és a Frankfurtban 2013-ban bemutatott Monza Concept közvetlen leszármazottja, amely magasabb lépcsőfokra emeli a márka designfilozófiáját. Egyszerre avantgárd és purista, letisztult formával. Nincs rajta semmi, ami zavarhatná a nemes formát: sem külső tükör, sem ajtókilincs, vagy fölösleges díszítés. 

Karakterét vörös jellegvonal emeli ki, horizontálisan tagolva csábosan karcsú sziluettjét, és kiemelve nemes arányait. A hosszú géptető, a csomagtérfedél elhagyása, a centrális dupla kipufogó és persze a név is az ős-GT-re utal, de egyébként teljesen önálló személyiség az Opel GT Concept – nyoma sincs rajta retro-designnak.

A nem álomkocsinak, hanem népszerű sportautónak szánt Opel GT Concept erős, 1.0 literes, háromhengeres turbómotorját az első tengely mögé építik be, egyébként ez a rendkívül hatékony, közvetlen benzinbefecskendezésű gép, amelyet az ADAM, a Corsa és az új Astra motorjából fejlesztettek ki, sportos hangolással 107 kW/145 LE teljesítményt, illetve 205 Nm nyomatékmaximumot képes kifejteni (fogyasztási adatok még nincsenek). A turbóerőt a kormánykerék billentyűiről kezelhető soros, hatfokozatú sebességváltó továbbítja a mechanikus differenciálzáras hátsó hídhoz. Az egy tonnánál kisebb súlyú kétüléses kocsi nyolc másodpercen belül gyorsul százra, és 215 km/órás csúcssebességet ér el.

Kalandvágyó, vagány, remek csatlakoztathatósággal – az új Mokka X

A GT Concept mellett az Opel másik genfi világpremierje az új, kalandkereső Mokka X. A Mokka sikere a három évvel ezelőtti piaci bevezetés óta tart: Európa-szerte több mint félmillió megrendelés érkezett rá.

 Most átfogó frissítés gondoskodik a karrier folytatásáról – valamint az új név, amelyben az X utal a kalandkereső karakterre, éppúgy, ahogy ezentúl az Opel valamennyi SUV és CUV típusa esetében. A Mokka X új külső designja markáns hatású. Új frontját, az Opel új megjelenéséhez illően, szárnyformájú hűtőmaszk és a LED-es nappali menetfény grafikájának kettős szárnymotívuma határozza meg. A felületek precízebbek és elegánsabbak lettek, kevesebb műanyagbetéttel.

Ezáltal a Mokka X egy árnyalatnyival szélesebbnek, szolidabbnak, férfiasabbnak tűnik. Mindez hátul folytatódik a LED-es világítás kettős szárnygrafikájával. Az oldalfelület megőrizte szép megformázását és sportos hatását, izmos és atletikus alsó ívvel, amely az Opel hátrafelé fellendülő pengevonalától nyer energiát. 

Alaposan átdolgozták a Mokka X belsejét is. A vízszintesebben tagolt, precízebb és letisztultabb, ugyanakkor élesebb rajzú és precízebben kivitelezett műszerfal teljesen új, akárcsak a középkonzol, az új infotainment-generáció harmonikusan beillesztett hét- vagy nyolccolos érintőképernyőjével. Az utastér egésze kifinomultan elegáns és letisztult, a kapacitív, érintésre érzékeny felületek sok gombot és kapcsolót tesznek fölöslegessé.

Kétségkívül a Mokka X lesz kategóriájának egyik legjobban csatlakoztatható járműve. Az IntelliLink infotainment rendszer új nemzedékének két változata hozza be a Mokka X-be az okostelefonok világát az Apple CarPlay és az Android Auto révén. Emellett már a piaci bevezetésétől elérhető lesz a Mokka X-hez az online asszisztens és őrangyal, az Opel OnStar – amely már 13 európai országban működik, és 2016 folyamán megjelenik Magyarországon is.

A Mokka X gépteteje alatt az 1,4 literes, új generációs Direct Injection Turbo (112 kW/152 LE) működik együtt Start/Stoppal, hatfokozatú automatával és adaptív összkerékhajtással (fogyasztás és CO2-emisszió a kombinált ciklus szerint: 6,6 l/100 km, 154 g/km, ideiglenes adatok).

A tervezőmérnökök ismét hűek voltak az Opel stratégiájához, amely széles vevőkörnek tesz elérhetővé innovatív technikát: az Adaptive Forward Lighting (AFL) LED-fényszóró automatikusan illeszti a fénykévét a forgalmi helyzethez, ezáltal a lehető legjobban világít, mások elvakítása nélkül. Az új rendszer összesen kilenc különféle világítási mintát, illetve funkciót kínál. Az új Mokka X 2016 őszén kerül piacra.

Könnyű, hatékony, praktikus és izgalmas: az új Opel Astra

Könnyebb, takarékosabb, élénkebb és még kényelmesebb is – a vevőket már meggyőzte az ötajtós új Astra éppúgy, mint a Sports Tourer kombi: máris százezer fölött van a megrendelések száma.

 Az új autó valamennyi komponense a hatékonyságot tükrözi, hiszen az ötajtós változat 200, a kombi pedig 190 kilogrammot elérően könnyebb a típuselődnél – ami a dinamika és a komfort javára válik. A hajtóműválaszték jelentős szerepet játszik abban, hogy minden korábbinál élvezetesebb az Astra vezetése: valamennyi új modellben az új generáció motorjai dolgoznak. Az 1,6 literig terjedő lökettérfogatú benzinesek és dízelek maximális hatékonyságot kapcsolnak össze kiváló reagálással.

Genfben látható először az Astra a vadonatúj, dupla feltöltésű csúcs-dízellel, a 118 kW/160 LE teljesítményű 1.6 BiTurbo CDTI-vel, amelynek maximális nyomatéka 350 newtonméter. Az ezzel felszerelt Sports Tourer fogyasztása, hatfokozatú sebességváltóval, Start/Stoppal és kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal mindössze 4,1 liter gázolaj per 100 kilométer (ötajtós: 109 g/km CO2).

Mind az ötajtós, mind a Sports Tourer belső tere észrevehetően tágasabb lett, miközben a külső méretek kisebbek lettek (ötajtós), vagy szinte azonosak maradtak (Sports Tourer) a típuselődével. Különösen a hátul ülők nyertek sokat: 35, illetve 28 milliméterrel nőtt a lábtér. A kombi poggyásztere 80 literrel nagyobb az eddiginél – eléri az 1630-at. További pozitívum a rafinált hozzáférés a csomagtartóhoz: elegendő egy láblengetés a hátsó lökhárító alatt, és már fel is nyílik, vagy lecsukódik a fedél.

Az ötajtós és a Sports Tourer mellett az Opel először Genfben mutatja meg a nemzetközi közönségnek az új Astra TCR versenyautót is, 2.0 literes turbómotortól leadott 330 lóerővel, illetve 420 newtonméterrel. Teljesítményét kéttárcsás szinterfém-kuplung és kormánykerék-billentyűkkel kapcsolható, hatfokozatú versenyváltó továbbítja az első kerekekre. A visszakapcsolást automatikus gázfröccs segíti. A versenyautó lassítását elöl 378 milliméteres tárcsákra és hatdugattyús féknyergekre bízták, a hátsó tárcsák 265 milliméteresek, a nyergek pedig kétdugattyúsak. A fékegyensúlyt a vezetőülésből lehet állítani. A versenyautó bemutatkozására különböző TCR-bajnokságokon kerül sor, ügyfélcsapatok kezében, 2016 folyamán.

Ugrás az oldal tetejére