Az eddigi leghatékonyabb Opel Astra CO2-je 21 százalékkal kisebb
Új Opel Astra: összefoglalás
Az Astra modern, 77 kW/105 LE - 107 kW/145 LE teljesítményű benzines- és dízel-háromhengeresei nemcsak élénk örömautózást nyújtanak, hanem komfortot is, minimális zajkeltéssel. (NEDC1-fogyasztás: városban 6,4-4,3 l/100 km, országúton 4,2-3,2 l/100 km, kombináltan 5,0-3,6 l/100 km, 125-94 g/km CO2; WLTP2 fogyasztás: kombináltan 6,2-4,4 l/100 km, 147-117 g/km CO2). A rezgéseket például a motorblokkba épített, ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el. Már az alapmotorokhoz is hatfokozatú sebességváltó jár. A csekély fogyasztás és a nagyfokú komfort jórészt az új, fokozatmentes automatikus váltómű, illetve a lágyan kapcsoló, csökkentett súrlódású kilencfokozatú automata érdeme. Kifizetődött az intenzív fejlesztési munka a szélcsatornában: 0,26-os légellenállási alaktényezővel a Sports Tourer a világ egyik legáramvonalasabb kombija, az ötajtós pedig a lejtőshátú kompaktok kategóriáját vezeti. Aerodinamikában az Astra a kapható autók legjobbjai közé tartozik. Finom változtatásokkal tökéletesítették az Astra közismerten sportos futóművét, amelyben új lengéscsillapítók emelik a menetkomfortot. Az opcionális dinamikus futóműhöz direktebb kormányzás és az aktív vezetésnek kedvező Watt-rudazatos hátsó felfüggesztés tartozik. Modern emissziócsökkentő technikának, benzines részecskeszűrőnek és a dízelek SCR-katalizátorának (Selective Catalytic Reduction) köszönhető, hogy az új Astra valamennyi alumíniumépítésű, Start/Stop funkcióval ellátott motorja már most teljesíti a jövőbeni Euro 6d normát. Új front- és tolatókamera, digitális sebességmérő Az említettekhez hasonlóan nívós az Opel kompakt bestsellerének felszerelése is. Már az eddigi Astra asszisztenseinek és műszaki megoldásainak portfóliójához sem igen akadt hasonló a szegmensben – főképp az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás jóvoltából. Az új Astrához további opcióként jön hozzá az extra takarékos LED-fényszóró, mindössze 13 watt fogyasztással. Az Opel mérnökei következetesen tovább digitalizálták a járművet, például az új, opcionális, csúcstechnikájú front- és tolatókamerával. Az új frontkamera kisebb lett, de gyorsabb processzorával jobban teljesít az eddiginél, már felismeri a gyalogosokat is. Az új Multimedia Navi Pro infotainment-rendszerhez kapcsolódó digitális tolatókamera élesebb képet mutat. Kiválóan csatlakoztatja az Astra utasait az Apple CarPlay és Android Auto-kompatibilis Multimedia Radio, Multimedia Navi és Multimedia Navi Pro. Az utóbbi csúcskészülék testre szabható, hangvezérlésnek engedelmeskedik, nyolccolos színes érintőképernyő jár hozzá. A modernebb látványt nyújtó képernyőn újak a szimbólumok. Csatlakoztatott navigációs szolgáltatásokkal ellazítóbb utazni, és E-Call segélyhívó rendszer fokozza a biztonságot. A vezető pillantása először esik Opel Astrában digitális sebességmérőre. Örömautózás: drótnélküli telefontöltés és Bose hangrendszer Praktikus, hogy út közben induktívan tölti a kompatibilis okostelefonokat a Wireless Charging. Koncertteremmé a kívánságra beépített csúcsszínvonalú Bose hangrendszer hét hangszórója, köztük a RichBass mélynyomó varázsolja az utasteret. Végül, de nem utolsó sorban: telente a fűthető szélvédő teszi kellemesebbé az Astra vezetését. Az új Opel Astra csúcstechnikája, dízel- és benzinmotorjainak példás fogyasztása, illetve CO2-kibocsátása magasabbra emeli a kategória mércéjét.
[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, hogy a VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1153 és VO (EU) Nr. 2017/1151-nek megfelelően biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel. [2] Az itt közölt fogyasztási- és CO2-emissziós adatokat a 2018. szeptember 1.-től előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure – világszerte egységes könnyűjármű tesztelési eljárás) mérési módszerrel, a VO (EG) Nr. 715/2007 és VO (EU) Nr. 2017/1151 szerint állapítottuk meg. Az adatok kiegészítésképp következnek az NEFZ szerinti fogyasztási- és CO2-emissziós adatok után, és azokkal nem összetévesztendők. A reálisabb mérési feltételek következtében a WLTP szerint mért fogyasztási- és CO2-emissziós adatok sok esetben nagyobbak az NEDC szerint mérteknél. |